check
פקולטה בכושר שיא | הפקולטה למשפטים

פקולטה בכושר שיא

פקולטה בכושר שיא

 

ישיבה ממושכת בשיעורים או מול המחשב להכנת עבודות בחוזים והליכה מאולם 305 לספריית משפטים: כל אלו לא מספיקים על מנת להגיע לרמת הכושר הגופני הנדרשת מאדם בגילו של הסטודנט הממוצע * אגודת הסטודנטים בפקולטה למשפטים החליטה להרים את הכפפה ולהפיק יום העוסק בכושר ובריאות בפקולטה * בין לבין נערך גם קורס קרב מגע לרווחת הסטודנטים

 

"הצעתי ליו"ר האגודה, שירה ליבנה, לערוך יום ספורט בנוסף לנשף השנתי שמתקיים כל שנה", מספרת גל סוויסה משנה ב'. יום הספורט השנתי, שהתקיים בעבר בפקולטה, הוסב לנשף מפואר לכלל הסטודנטים למשפטים, מה שעורר בסוויסה את השאיפה להחזיר עטרה ליושנה: "לדעתי חסרה קצת תרבות של כושר גופני בפקולטה", היא מנמקת. יום הספורט שנערך ב-10.4.2013 כלל הרצאות, שיעור קיקבוקסינג ובדיקת אחוזי שומן לסטודנטים מטעם חדר הכושר "ג'ירף" שבמרכז העיר.

 

מכישלון לניצחון
בפעילות השתתף הג'ודוקה אריק זאבי, זוכה מדליית ארד באולימפיאדת אתונה 2004. זאבי, שבאולימפיאדת לונדון 2012 הפסיד בסיבוב הראשון אחרי 43 שניות בלבד, שוחח עם הסטודנטים במסגרת הרצאה שכותרתה: "לנצח בקרבות היום-יום". הוא בעצמו – מי שלא יודע – בעל תואר במשפטים. זאבי השווה בין עולם הספורט לעולם המקצועי של הסטודנטים: "הבנתי שיש הרבה דמיון בין מה שאני חוויתי בעולם הספורט התחרותי לבין מה שאנשים אחרים חווים. תחושת הכישלון היא זהה בכל המקרים", שיתף זאבי. סטודנטים למשפטים חשים לא פעם שהם במעין "קרב" במהלך התואר. זאבי נתן מספר טיפים להתמודדות. "בכישלון, דרך התמודדות אחת היא להתכנס בתוך עצמך ולקבל ניחומים מאחרים. אך האמפתיה הזו נעלמת. במצב כזה צריך למצוא את העצב הזה, שיניע אותך קדימה; להשתמש במצב כרוח גבית", אומר זאבי. "באותה מידה, כשהתקשרו אלי לתת הרצאה יכולתי לסרב. הם היו מוצאים מישהו אחר ואני הייתי מפספס הזדמנות. תחשבו כמה פעמים בחיים לא לקחתם איזו פנייה ולא פתחתם איזו דלת. אבל כן פניתי בפנייה וכן קפצתי למים העמוקים."

 

az1

 

זאבי הציע לסטודנטים לקחת סיכונים ולנסות, מתוך אמונה שרק התמודדות עם אתגרים היא שמביאה לקידום בקריירה. "כשפתאום האדמה רועדת לך מתחת לרגליים, אתה עושה שינויים שלא יכולת לעשות בדרך אחרת, או שאתה לוקח על עצמך אתגר ומתנסה במשהו שאתה פחות מכיר. לא סתם אומרים, 'כשפתאום רודף אחריך אריה אתה מתחיל לרוץ מהר'. אתה מגלה שיש בך יכולות שלא ידעת עליהן." בגיל 14 ניגש אליו מאמנו וטען בפניו שהוא ספורטאי לא טוב ושלעולם לא ייצג את מדינת ישראל. "תחשבו מה היה קורה אם הייתי מקשיב לו. לא הייתי מגיע לאן שהגעתי. אם יש לכם תשוקה ורצון למשהו, לכו על זה בכל הכוח", הטיף זאבי.

 

כמי שבא מלימודי המשפט ומתוך העולם הספורטיבי המקצועי, שאלנו את זאבי אם בכוונתו לשלב בין העולמות. "אני מנסה ליזום משהו, בגלל הרצון שלי לתרום בספורט ולא בגלל הידע המשפטי".

 

מי רוצה לקנות קבוצת כדורגל? 
גם עו"ד רונית אמיר-יניב, שותפה במשרד יגאל ארנון ושות' ומומחית בדיני ספורט, העבירה הרצאה על חוזים ורכישה של קבוצות ספורט. אמיר-יניב הסבירה את המשמעות של ליווי קבוצה במשך כל אורך הפעילות המשפטית שלה, על הסכמי מאמנים, שחקנים וספונסורים ועל הצד הליטיגטורי של העניין. היא סיפרה אף היא על הקשיים: "אם אתה לא מגיע מתוך ההתאחדות, למשל אישה או עו"ד, אז לוקח הרבה זמן להצליח למצוא את דרכך בשבילים הפתלתלים."

 

אמיר-יניב היא עו"ד בהתנדבות של הפועל ת"א בכדורסל. "צריך להכיר את התקנות של איגוד הכדורסל. מצאתי את עצמי מופיעה פעם בשבועיים בבית הדין המשמעתי של איגוד הכדורסל בגלל אלימות. לא משעמם שם",  תיארה אמיר-יניב. היא גם שיתפה בנוהג לפיו לא נותנים לבעלים אחד להשתלט על קבוצה, אלא מתמחרים ומוכרים את הקבוצה בחבילות של 5%, השוות ערך לכ-250,000 ₪. כך קל יותר לגייס הרבה משקיעים לצורך קניית הקבוצה, כאלה שיכולים לתת סכומים שהם יחסית קטנים: "התאחדות לכדורגל צריכה לאשר את העסקה. סעיף 18 לתקנון ההתאחדות מחייב הגשת בקשה והצהרה על כך שאין עבר פלילי. מי שקונה קבוצה גם לוקח על עצמו אוטומטית את כל חובות הקבוצה של כל נושאי התפקידים בה. מי שקונה קבוצה חייב עו"ד צמוד ולא יכול לסמוך על שיטת המפיות ולחיצת היד, כי אחרת הוא עלול להסתבך בדיני עמותות ומיסים".

 

sportteam

 


סדנת קרב- מגע
אריאל שור, 26, הוא סטודנט שנה א' ובזמנו הפנוי גם מדריך קיקבוקסינג, מאמן קרב מגע והגנה עצמית. "סטודנטיות מהפקולטה ראו בפייסבוק תמונות שלי מההדרכה ופנו אלי כדי לבוא לאימונים בגלל הפחד לצאת מהפקולטה בשעות החשיכה המאוחרות", מתאר אריאל. הוא לא נשאר אדיש לבקשות והחליט להעביר סדנה מרוכזת ובחינם. "הסדנה נותנת עקרונות בסיסיים, כמו איך לצאת מֵחניקות. הכול כדי לתת לסטודנטיות יכולת להתמודד עם סיטואציות שהן לא מורכבות במיוחד, אך  לא להיות חסרות אונים לחלוטין אם חס וחלילה יקרה משהו," מסביר אריאל. הקבוצה פתוחה וכל מי שברצונו להגיע רשאי לעשות זאת. מדובר בשתי פגישות בשבוע והשיעורים פרושים על תקופה של שלושה שבועות. הסדנה מתקיימת בבר-אתון באוניברסיטה העברית.

 

kravmaga