check
תואר מוסמך בקרימינולוגיה עם התמחות באכיפת חוק | הפקולטה למשפטים

תואר מוסמך בקרימינולוגיה עם התמחות באכיפת חוק

מסלול זה מכוון לאנשי מערכת אכיפת החוק, על גווניה השונים, מתוך מטרה להעשיר את ידיעותיהם בידע אקדמי, ולחשוף ולקרב אותם להתפתחויות החדשניות ביותר בקרימינולוגיה. שילובם של אנשי מערכת אכיפת החוק בלימודי המכון לקרימינולוגיה תורם רבות לעבודתם המקצועית בשטח. תכנית זו אשר פונה בעיקרה למועסקים/ות בארגונים העוסקים בהתמודדות עם פשיעה, באכיפת חוק, במאסר, בטיפול ובשיקום - מחזקת את הקשר של מוסדות האוניברסיטה (בייחוד המכון לקרימינולוגיה והפקולטה למשפטים) עם מערכות אלו. התכנית מאפשרת ללומדים/ות בה להבין בצורה מעמיקה את הגורמים החברתיים, הפוליטיים, התרבותיים והכלכליים העומדים בבסיסם של תהליכי קבלת החלטות, גיבוש מדיניות ויישומה בתחום הענישה והפיקוח החברתי. התכנית יוצרת ערוצי התקשרות בין האקדמיה לקהילה ותורמת לפיתוח דיאלוג מפרה ביניהן.

 

תנאי קבלה

ציון 80 ומעלה בתואר בוגר מאוניברסיטה או ממכללה מוכרת, פטור מאנגלית לפי נוהלי האוניברסיטה, עיסוק רלוונטי בתחומי אכיפת חוק (משטרה, שב"ס, משרדים ממשלתיים, עורכי דין, עו"ס, מוסדות אכיפה אזרחיים וכד').

 

תכנית הלימודים

הלימודים במסלול זה כוללים: קורסי חובה, סמינר, קריאה אישית, פרויקט וקורסי בחירה – בהיקף כולל של 44 נ"ז. התלמידים לומדים במשך שלושה סמסטרים - א', ב' ו-קיץ, ומשלימים את חובותיהם בתכנית במשך שנה קלנדרית אחת. הלימודים מתקיימים בימי ב' (בשעות אחר הצהריים) ובימי ו' (בשעות הבוקר).

 

קורסי חובה

 

כתיבה אקדמית

-

תיאוריות בקרימינולוגיה

2

מחקר אמפירי

6

מערכות אכיפת החוק - היבטים תיאורטיים

4

סדר דין פלילי, דיני עונשין ודיני ראיות

4

היבטים תיאורטיים בשיטור

2

פרויקט בנושא אכיפת חוק*

6

קריאה מודרכת **

4

ויקטימולוגיה ו(אי)-נגישות לצדק

2

סמינר

6

קורסי בחירה ***

8

סה"כ

44 נ"ז

* פרויקט באכיפת חוק

מטרת הפרויקט היא לאפשר לסטודנטים/ות להשתמש בידע שרכשו במהלך הלימודים לתואר המוסמך, תוך שילוב תיאוריה ופרקטיקה במסגרת הכנת עבודת מחקר מצומצמת. בתיאום עם המורה האחראי/ת על הפרויקט, הסטודנטים/ות יבחרו נושא שמעניין אותם ורצוי שיהיה קשור (באופן ישיר או עקיף) לעבודתם ו/או לתחום התעניינותם במערכת האכיפה. תתקיימנה פגישות תדירות בן הסטודנטים/ות לבין המורה האחראי/ת והמתרגל/ת של הפרויקט במטרה למסור דיווח על קצב ההתקדמות ולדון בהמשך הפעילות. בסיום הקורס תוגש עבודה מסכמת.

 

** קריאה מודרכת

מטרת הקורס היא התוודעות לטקסטים שונים בתחום התיאוריות הקרימינולוגיות והפנולוגיות, כהעשרה לתכנים הנלמדים ביתר קורסי התכנית.

הקורס מאפשר לתלמידים/ות להעמיק את ידיעותיהם/ן בספרות בנושאים מגוונים.

התלמידים/ות ירכיבו רשימת קריאה אישית עם מנחה הקורס, והיא תהווה בסיס לכתיבת מטלה אישית בתחום העניין הנבחר.

 

*** קורסי בחירה

רשימת שיעורי הבחירה תתפרסם בשנתון האוניברסיטאי לקראת פתיחת שנת הלימודים.

ניתן לקחת קורסי בחירה המתקיימים בימים ובשעות של תכנית הלימודים בהתמחות באכיפת חוק. לחלופין, ניתן לקחת קורסי בחירה מתכנית הלימודים הרגילה של המכון לפי תחום העניין או לפי ימי הלימודים של התלמיד/ה. ניתן לשלב את לימודי הבחירה ביום נוסף בשעות אחה"צ או הבוקר. הלימודים במכון מתקיימים גם ביום שלישי.