מדור "הסטודנטים"

מדור "הסטודנטים"

סופי קוסשוילי

danielS

דניאל שגב  
דניאל שגב, סטודנט בשנה ג' בפקולטה, בילה סמסטר באוניברסיטת הונג קונג.


מה גרם לך לנסוע לחילופים בכלל, ולבחור לטוס להונג קונג בפרט?
השנתיים הראשונות בפקולטה היו מאוד אינטנסיביות. העומס, המבחנים והלחץ של ההתמחויות גרמו לי להבין שיש נקודה שבה צריך לעשות הפסקה, ולקחת טיפת אוויר לנשימה מאורח החיים הסטודנטיאלי הלוחץ. המייל של החילופים תפס אותי בהפתעה; לא כל כך התעניינתי ולא הייתי בטוח אם אני רוצה ללכת. לאחר שחברי היה בשיחת ההיכרות עם התוכנית וחזר נלהב, הוא שכנע אותי לשמוע גם., התלהבתי גם כן והחלטתי להגיש מועמדות.
הדבר הראשון שהנחה אותי בבחירת המוסד הלימודי היה איכות האוניברסיטה – בדקתי דירוגים והמלצות וראיתי שהונג קונג מדורגת ברשימת האוניברסיטאות הטובות בעולם. שיקול נוסף היה שזה יהיה יעד רחוק שלא קל להגיע אליו ביום-יום, שהנסיעה לשם תהווה הזדמנות חד פעמית. בהונג קונג יש קהילה יהודית וישראלית גדולה וקל להשתלב שם.


מה הדבר שהכי זכור לך מהחוויה של החילופים? 
הדבר שהיה הכי כיף זה לנסוע עם חבר טוב שלי, שגיא חורי, והידיעה שהכול פתוח בפניך. למדנו יומיים וחצי בשבוע ובשאר השבוע טיילנו. אני זוכר גם את הספונטניות והנגישות של המקום ואת האפשרות ללמוד וגם לטייל במקביל.


האם היו קשיים במהלך התקופה?
הקושי המרכזי היה שהאוכלוסייה בהונג קונג מאוד מגובשת והיה להם קשה להיפתח למערביים, ובעיקר לסטודנטים, שבקהילה ידעו שהם באוניברסיטה לתקופה קצרה. אבל עם זאת, אלו שנפתחו אלינו נהיו חברים מאוד קרובים ובימים אלה מטיילת בישראל סטודנטית סינית שהכרנו בפקולטה שם.


איזה טיפ היית נותן לסטודנטים שטסים? 
לחיות כל בוקר כאילו זה היום האחרון שלך במדינה – לדבר עם כל האנשים, לא להתבטל, לצאת לעשות, לבלות. לא לחשוב שיש עוד הרבה זמן אלא לנצל כל רגע, כי זה עובר ממש מהר ופתאום לקראת הסוף אנשים מגלים שלא הספיקו לעשות הרבה דברים. 
לסיכום – בעיני זו חוויה ייחודית שהפקולטה מאפשרת, והיתרונות שבה מצדיקים את הנסיעה, שמשאירה חוויות מעולות וזיכרונות לכל החיים.

   
danY

דן יורה
דן יורן, סטודנט בשנה ג' בפקולטה, בילה את הסמסטר הראשון של השנה באוניברסיטת בריטיש קולומביה בוונקובר שבקנדה. דן מספר כי "מדובר באחת החוויות האדירות שסטודנט יכול לחוות. מדובר בהזדמנות נדירה, בתקופה מהנה וגם מלמדת, ואני הייתי ממליץ עליה לכל סטודנט".

   
yehudaG יהודה גולדמן
יהודה גודלמן, סטודנט בשנה ב' בפקולטה, משלב משפטים עם לימודי מוסמך במנהל עסקים. יהודה בחר לבלות את הסמסטר הראשון של השנה הבאה באוניברסיטת ג'ורג'טאון שבוושינגטון, בירת ארה"ב. גם העובדה שיהודה נשוי עם שני ילדים לא הפריעה לו להשתתף בתוכנית, כך שבקיץ הקרוב יֵצֵא יהודה למסע החילופים יחד עם בת זוגו וילדיו. 
יהודה מספר: "בחרתי להשתתף בתוכנית כדי להכיר את תחום המשפט מזווית שונה, להיחשף לאנשים מעניינים ולצבור חוויות טובות. תחילה התלבטתי אם לצאת לתוכנית, שכן עבורנו המשמעות הייתה רילוקיישן של כל המשפחה. לאחר התלבטות קצרה החלטנו זוגתי ואני כי מדובר בחוויה חד פעמית ובהזדמנות טובה לכל המשפחה לחוות ביחד תקופה מיוחדת."
   
michalE

מיכל אדרי 
מיכל, סטודנטית שנה ב למשפטים, טסה לאוניברסיטת בריטיש קולומביה שבוונקובר, לסמסטר א
מיכל מספרת:
"החלטתי לטוס לחילופים כי רציתי להכיר שיטת משפט שונה, והוראת לימוד שונה. בנוסף רציתי להכיר תרבות אחרת, לחוות עיר ומדינה ייחודית וחווית לימודים בינלאומית. בחרתי לטוס דווקא ללמוד דווקא בבריטיש קולומביה ראשית בגלל שהיא נחשבת לאוניברסיטה יוקרתית וטובה. שנית, רציתי לבקר בוונקובר שנחשבת לאחת הערים עם האיכות חיים הטובה בעולם, מגוון מקומות לטייל בהם ושמעתי מאנשים רבים המלצות לטייל בה. 
מלחיץ אותי מעט הלימוד במדינה שונה ובשפה שכולה שונה, במיוחד שאינני יודעת מה הרף הנדרש שם. עם זאת, אני מצפה להכיר אנשים מכל העולם, ללמוד ולהעמיק, לטייל, לחוות, לנוח מהעומס, לצבור כוחות ובעיקר ליהנות . 
שמעתי מכל מי שהיה בחילופים שזאת חוויה נהדרת, ועם כל הקושי שבהחלטה לטוס והחששות הנלווים אליה, מדובר בהזדמנות נדירה, ובחוויה חיובית לכל החיים".

   
danO

דן אורבך
דן, סטודנט בשנה ב' בפקולטה, משלב משפטים עם לימודי מוסמך במנהל עסקים. בשנת הלימודים הבאה יטוס לבלות את הסמסטר הראשון באוניברסיטת בייג'ינג שבסין, עם בת זוגו מיקה וחבר נוסף שלהם. דן מספר כי מאז שהחל את לימודיו שמע על תוכנית חילופי הסטודנטים וציפה לה. 
"החוויה של מגורים במדינה שונה, חברים חדשים ותרבות חדשה מאוד מושכת אותי. החלטנו לטוס למקום מיוחד שלא היינו בו עדיין וסביר להניח גם שלא נהיה בו בשנים הקרובות. החילופים הם הזדמנות מצוינת להגיע למקום רחוק ומיוחד, וזה בא בתקופה שבה הצורך לנקות את הראש מהאינטנסיביות של הלימודים חזק מתמיד, ומאפשר לנו לעשות עצירה קטנה ולחשוב קדימה על המשך החיים".למרות שסינית היא שפה קשה, דן בטוח כי הם יתגברו על מכשול השפה, ויוכלו למצוא שפה משותפת עם הסטודנטים האחרים, במיוחד לאור העובדה שהלימודים מתקיימים באנגלית. 
בין מבחן למבחן דן כבר מכין את המזוודה לטיסה. הוא וחבריו מצפים לה בכיליון עיניים, והם בטוחים שיזכו לחוויה מהנה ומיוחדת שתישאר לכל החיים.