מועדון בוגרי הפקולטה – שומרים קשר עם העבר

 

עם פתיחת השנה החדשה, מועדון הבוגרים של הפקולטה שמח לרענן את שורותיו, את רשימת הבוגרים ואת התוכניות שהוא מציע. מנהלת המועדון, עופרי רוזנברג-פרקש, שמחה לתאר לנו מה משך אותה לתפקיד ומה בכוונתה לעשות כדי להעמיק את הקשר החשוב של הבוגרים והפקולטה.

 

דבר ראשון, ספרי לנו מעט על עצמך. האם את משלבת את לימודיך עם תואר נוסף,  או לומדת רק משפטים? לאן את מקווה להמשיך אחרי הלימודים?

טוב, אז שמי עופרי רוזנברג-פרקש, תלמידת שנה ג' למשפטים ומנהל עסקים מוסמך. במקור משוהם, כרגע גרה בירושלים. לפני הלימודים הייתי שנתיים בשירות לאומי, במסגרתו הייתי גם שליחה בלונדון. עם החזרה מהשליחות התחלתי את הלימודים. תמיד היה לי ברור שאלמד משפטים, אבל דווקא לפני ההתחלה עלו החששות של "שוק מוצף, אין למה ללמוד עכשיו משפטים". בגלל זה בחרתי ללמוד באוניברסיטה העברית בירושלים. התחלת הלימודים וכל הפעילויות הנוספות שאני משתדלת "להעמיס" על עצמי, ממש שכנעו אותי שבחרתי נכון כשהחלטתי ללמוד, ובמיוחד שבחרתי בעברית ולא במוסדות אחרים.

 

אז למה החלטת להצטרף לפעילות המועדון?

אני מנהלת את מועדון הבוגרים זה כחצי שנה. החלטתי להצטרף לפעילות המועדון אחרי שהתנדבתי בכל מיני מסגרות בפקולטה כגון מרכז ברירה, התנדבתי בתנועה למען איכות השלטון, ונבחרתי לאגודת הסטודנטים למשפטים – וגם עבדתי תוך כדי... בגלל העומס והעובדה שאנחנו משקיעים כל-כך הרבה במהלך התואר, הבנתי למעשה שחשוב שהתמיכה בסטודנטים לא תסתיים כאן, בסיום שלוש וחצי או ארבע שנותינו בפקולטה, ושתהיה המשכיות לקשרים ולגיבוש שנוצרו כאן במהלך שנים אלו. כי העומס הזה לא נעלם  עם השנים, הוא רק מתחלף, הופך לדרישות המעסיק, דרישות העבודה. לכן חשוב שהפקולטה תוכל לסייע לנו ככל שאפשר גם בלימודים – אבל גם לאחר מכן.

  

מה בעצם עושים במועדון הבוגרים? למה בכלל צריך שיהיה מועדון כזה? 

המועדון הוקם לפני כשנתיים וחצי על ידי שני בוגרי מחזור 2011, עו"ד גיל פכט ועו"ד אמיר לוזון, במטרה לשמש כארגון גג לבוגרי הפקולטה, לקדם את האינטרסים של הבוגרים ואת רווחתם, לחזק את קשרי הנטוורקינג ביניהם ולסייע בהשמה. בכל פקולטה נחשבת בעולם קיים מועדון בוגרים יוקרתי, שאנשים מייחלים להצטרף אליו החל משנתם הראשונה בפקולטה. השאיפה שלנו היא שהמועדון שלנו יהפוך לכזה.

המועדון עובד על בסיס מתנדבים ובשיתוף פעולה עם הנהלת הפקולטה. כרגע המועדון עובד על הרחבת רשימת התפוצה שלו. במשך השנים אבד הקשר עם בוגרים רבים, ואנו מעוניינים להגיע למספר גדול ככל שניתן. כוחנו במספרנו.

עד כה הפקנו מספר אירועים חברתיים בסגנון "בוגרים על הבר" בהשתתפות פרופ' גבריאלה שלו, השופטת דליה דורנר, השופט אשר גרוניס, שר האוצר לשעבר דן מרידור וראש המוסד לשעבר אפרים הלוי. בנוסף, הפקנו עד כה ארבעה כנסי בוגרים מוצלחים, בשיתוף עם הפקולטה למשפטים של האוניברסיטה העברית. 

כמו כן, השקנו תוכנית "מנטורינג", ובמסגרתה נבחרו תשעה בוגרים צעירים המעוניינים להקים בפריפריה משרד פרטי, או לעבוד בשירות הציבורי שם. הבוגרים נחנכו על ידי מנכ"לית משרד המשפטים, עו"ד אמי פלמור, ומייסד משרד שיבולת, עו"ד ריצ'ארד מוריס רוברטס. במסגרת התוכנית, החניכים נפגשו עם המנטורים בכמה מפגשים קבוצתיים ומפגש פרטני. את סיום המחזור הראשון של התוכנית קיימנו במשרדי גוגל בתל אביב, בהשתתפות עו"ד דורון אבני, אחראי מדיניות וקשרי ממשל באפריקה, המזרח התיכון ומדינות ברית המועצות לשעבר בגוגל, גם הוא בוגר הפקולטה. 

לפני כשנה וחצי השיק המועדון שיתוף פעולה ייחודי עם חברת ההשמה "קודקס". במסגרת שיתוף הפעולה ניתנות הטבות ייחודיות לבוגרי העברית, ובהן סדנאות הכנה לקריירה, מפגשים אישיים ויחס אישי – והכול  בחינם.

 המועדון יכול לעזור בכל תחום, גם למי שלא רוצה להישאר בעולם המשפטים; בגלל זה יש אירועי "ספיד-דייטינג" של עסקים, ארגונים חברתיים שבאים לדבר עמנו, דמויות מהתקשורת והפוליטיקה – כולם נועדו לתת כר נרחב ככל האפשר לבוגרים שלנו ללמוד, לשתף ולהתפתח מקצועית. בחוץ לארץ האָלוּמְנִי – הבוגרים של הפקולטה והמוסד הלימודי – יוצרים קשר, ונותנים מעין קשר מיידי ובסיס משותף לאנשים ממסגרות שונות, והצדדים מודעים לכך שיש משהו שמאחד אותם: החוויה המשותפת שלהם בפקולטה.

  

נשמע מרשים מאוד! מה התכניות של מועדון הבוגרים לתקופה הקרובה? ובכלל, מה החזון שלך ושל המועדון להמשך הדרך?

אנו שואפים להמשיך באירועים הקיימים ואף להרחיבם. כבר ב-22.12.16 יתקיים אירוע בוגרים על הבר, בהשתתפות העיתונאית ומגישת הטלוויזיה דנה ויס, בבר "פרנדס אנדרגראונגד" בתל אביב. כמו כן, אנחנו שואפים להפיק בחודשים הקרובים אירוע ייחודי במתכונת "ספיד דייט", ובו תינתן הזדמנות להשתתף בשיחה בקבוצה מצומצמת עם בוגרים מצליחים בתחום העסקי, במטרה להרחיב את קשרי הנטוורקינג בין הבוגרים ולהעניק רעיונות לבוגרים צעירים יותר כיצד לתכנן את המשך עתידם המקצועי. 

אנחנו מקווים עד סוף השנה להגדיל את הרשימה של משתתפי המועדון ביותר מ-3000 בוגרים, במטרה ליצור מעין רשת חברתית ומועדון הטבות. כמו בכל מועדון הטבות, רק חברי המועדון יזכו ליהנות מהמבצעים השונים, וכמו בכל רשת חברתית, ככל שיש יותר חברים, כך יש לרשת עצמה יותר כוח. ובנוסף, ככל שיש יותר חברים, כך יש יותר סיכוי שהם יוכלו למצוא סיוע מחבריהם ולסייע לאחרים.

אנו עובדים במקביל על הפקת מחזור תכנית "מנטורינג" נוסף ופודקאסט ייחודי לארגון.

בעתיד הרחוק אנו מקווים שנצליח להקים מעין חממת היי-טק לעורכי דין במטרה להגדיל את מספר המשרדים בירושלים ואת מספר עורכי הדין בפריפריה בכלל. יש למה לצפות.

התקווה שלנו היא שבעתיד יהיה המועדון חלק בלתי נפרד מחיי הסטודנטים בפקולטה, שישמעו עליו עוד לפני תחילת הלימודים ורק יחכו להצטרף אליו. ששמו של המועדון ילך לפניו בארץ ובעולם,  ושאנשים ועסקים ירצו להתקשר עמו מקצועית וחברתית.

  

לסיכום,  איך יוצרים איתכם קשר? 

כדי ליצור איתנו קשר, וגם להתחיל לעקוב אחרי הפרסומים שלנו, אפשר להצטרף לעמוד הפייסבוק שלנו:  https://www.facebook.com/alawmni

להיכנס לאתר: http://law-alumni.org או לשלוח לנו מייל לכתובת: info@law-alumni.org