מדור הסטודנטים

והפעם – סטודנטיות שמתחילות שנה ראשונה בפקולטה

 

מרגו אוגנזוב – תלמידת שנה ב'

מרגומרגו מתחילה שנה ב' בשילוב של משפטים ומנהל עסקים לתואר בוגר, לאחר שעלתה ירושלימה מהמרכז הבינתחומי בהרצליה.

למה בחרת ללמוד משפטים?

בצבא הייתי רשמת משפטית בבית דין צבאי, והתאהבתי. הייתי מגיעה לבסיס כל יום מחויכת וכולם רצו לבעוט בי, אז החלטתי ללכת למקום עם עוד הזויים כמוני שהחוק מעניין אותם.

למה בחרת ללמוד בעברית?

אלון הראל.

פרופסור הראל נכנס יום אחד להחליף את המרצה שלנו במכללה, הבריח את כולם ונשכב על השולחן ואז הבנתי – לשנה הבאה בירושלים הבנויה! וברצינות – הבנתי שיש אווירה טובה וסוג של אחוות סטודנטים, וכתל אביבית חשבתי שהדרך הכי טובה להכיר אנשים ולהתחבר ללימודים היא לצאת מהבית. אז לאחר שנה במכללה, החלטתי לנסות להתקבל ללימודים באוניברסיטה (כי, נו, אוניברסיטה! ואחת שאין ספק ששמה הולך לפניה), ולשמחתי שושי התקשרה לבשר לי שהתקבלתי! תוך רגע גרמו לי להרגיש בבית ושעשיתי את הצעד הנכון.

מה החששות שלך מהשנה הקרובה ומהתואר באופן כללי? ומה הציפיות שלך?

ששאר המרצים לא אדירים כמו אלון הראל. סתם. שאני אפגר אחרי התלמידים האחרים. אני צריכה להשלים השנה כמה קורסים שלא נלמדו במכללה ואין ספק שהולך להיות קשה (אבל הכי טוב?) אז צריך להפשיל שרוולים (למרות שקר פה ממש, אז לא משנה) ולקוות לטוב ביותר.

 

מור משרקי, שנה א'

morמור מתחילה את שנת הלימודים האקדמית הראשונה שלה בשנה הראשונה של החוג לקרימינולוגיה, במסגרת תואר בוגר. מור משלבת עם לימודי אסלאם ומזרח תיכון.

למה בחרת ללמוד קרימינולוגיה?

אחרי השירות הצבאי התחלתי להתעניין בקרימינולוגיה ושמחתי לגלות שבדיוק השנה פותחים חוג בעברית לתואר בוגר (עד עכשיו היה רק המסלול לתואר מוסמך, וכבר חשבתי להירשם לבר אילן ולעבור לתל אביב).

עוד יותר שמחתי לגלות שבעברית חוג קרימינולוגיה שייך לפקולטת משפטים (ברוב המקומות הוא תחת פקולטת מדעי החברה), שהיא לא רק איכותית ויוקרתית, אלא גם נותנת לחוג היבט פרקטי יותר של דין פלילי, מה שאישית מעניין אותי מאוד.

למה בחרת ללמוד בעברית?

בתור ירושלמית מבית, החלום היה תמיד האוניברסיטה העברית. היא נחשבת מאוד, עתיקת יומין (ניסיון, שזה מעולה), מבנה מהמם מלא מדשאות, ובאופן כללי אווירה ירושלמית אסלית, שזה אומר חבר'ה כיפיים ואנשים איכותיים. 

השם שיצא לה, ולא סתם, זה "קשה, אבל הכי טוב", וזה מאפיין את מה שהאוניברסיטה בשבילי. באתי ללמוד, לחרוש ולהשקיע, אבל לפחות במקום הכי טוב שיש.

מה החששות שלך מהשנה הקרובה ומהתואר באופן כללי? ומה הציפיות שלך?

השנה כבר התחילה ולאט לאט כל מסכי הערפל שהיו לי לפני כן מתפוגגים. חששות כבר אין (אולי יתפתחו במהלך הסמסטר, לקראת המבחנים(. אני מצפה שהחוג יהיה מרתק בהמשך, שייתן ערך מוסף מעבר למה שנלמד.