check
למה דווקא בירושלים? | הפקולטה למשפטים

למה דווקא בירושלים?


בזכות המרצים: המרצים בפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית נמנים עם מובילי המשפטנים בישראל ובעולם וכוללים חוקרים צעירים ומבטיחים לצד חוקרים מנוסים ומוכרים כגון: רות גביזון, מירי גור אריה, אלון הראל, איל זמיר, דוד קרצ'מר, דוד אנוך, יואב דותן וברק מדינה. סגל המרצים מונה גם משפטנים בכירים רבים ממערכת בתי המשפט, לרבות שופטים בדימוס של בית המשפט העליון, בכירי הפרקליטות בעבר ובהווה ועורכי דין בולטים מהשוק הפרטי. מדי שנה מתארחים בפקולטה כעשרים מטובי המרצים בעולם ומספקים פרספקטיבה בינלאומית רחבה ומעשירה לתלמידי הפקולטה בשיעורים בשפה האנגלית.

 

בזכות הסטודנטים: בפקולטה לומדים הסטודנטים האיכותיים ביותר, בעלי נתוני הקבלה הגבוהים ביותר מבין כלל תלמידי הפקולטות למשפטים בישראל. עובדה זו תורמת לחווית הלימודים בפקולטה, מקלה על מציאת התמחות ועבודה בסיום הלימודים, ומאפשרת לתלמידים ליצור במהלך הלימודים קשרים מקצועיים חשובים וארוכי טווח. 

 

השם העולמי: הפקולטה למשפטים היא חלק מהאוניברסיטה העברית - אוניברסיטת המחקר הטובה בישראל המדורגת 67 בעולם, הרבה מעל כל שאר האוניברסיטאות בישראל. בתוך כך, הפקולטה מושכת אליה מרצים וסטודנטים מצטיינים מכל רחבי העולם, ומאפשרת לתלמידיה ליהנות מהמשאבים האינטלקטואליים העצומים של החוגים האחרים באוניברסיטה ומהמוניטין של האוניברסיטה העברית בעולם. כמו כן, הפקולטה למשפטים של האוניברסיטה העברית היא הפקולטה הוותיקה בישראל והעמידה כבר למעלה מעשרת אלפים בוגרים המהווים את העלית המשפטית של ישראל. הפקולטה מוכרת בישראל ובעולם כמסגרת מעולה למחקר ולהוראה (הפקולטה למשפטים היחידה בישראל שבה הוקם מרכז מצוינות לאומי), ובוגריה נהנים מנקודת פתיחה מצוינת לחיים מקצועיים מוצלחים.

 

החוויה האינטלקטואלית: כמות הפעילויות האקדמיות המתנהלות בפקולטה היא עצומה: שפע של קורסים, הרצאות, סדנאות, תחרויות משפטיות, התמחויות במהלך הלימודים ומסעות לימודיים בישראל ובחו"ל.

  

חוויה בינלאומית: הפקולטה מקיימת תכניות חילופי סטודנטים עם למעלה מעשרים פקולטות מובילות למשפטים ברחבי העולם. יתר על כן, היא הפקולטה הישראלית היחידה אשר שותפה באופן מלא במרכז ללימודים רב-לאומיים שבלונדון, הפתוח לתלמידי הפקולטה ולמרציה. חלק ניכר מתלמידי הפקולטה לומדים סמסטר לימודים אחד בחו"ל או משתתפים באחת התכניות הבינלאומיות האחרות של הפקולטה.

 

לימודים רב-תחומיים: הסביבה האקדמית העשירה של האוניברסיטה העברית מאפשרת לפקולטה לספק הכשרה רב-תחומית לתלמידיה, ואכן, רוב תלמידי הפקולטה לומדים לתואר משותף (משפטים וכלכלה, משפטים ועבודה סוציאלית, משפטים ומנהל עסקים או באחת מעשרים תכניות לימודים המשותפות האחרות) או משתתפים בחטיבות לימוד בנושאים המעניינים אותם כגון איכות הסביבה, מגדר, קרימינולוגיה ועוד.

בזכות ההכשרה המעשית: הפקולטה מציעה למעלה מעשר סדנאות מעשיות שבהן מלמדים טובי עורכי הדין בישראל וכן עשר קליניקות במסגרת המרכז לחינוך משפטי קליני המטפל בכל שנה במאות לקוחות מהאוכלוסיות המוחלשות בחברה הישראלית. תכניות אלו מקנות לבוגרי הפקולטה כלים מקצועיים מעולים המכשירים אותם לעבודה משפטית מעשית ברמות הגבוהות ביותר בישראל ובעולם.

 

בזכות פרויקט ההשמה: רק הפקולטה למשפטים בירושלים מציעה יריד השמה בקמפוס שאליו מגיעים מיטב משרדי עורכי הדין בישראל (והפרקליטות) כדי לראיין את בוגרי הפקולטה. ואכן, בוגרינו מגיעים להתמחויות הנחשקות ביותר בישראל ובעקבותיהן למשרות הטובות ביותר בשוק העבודה הישראלי.

 

שביעות הרצון של הסטודנטים: הפקולטה רואה בסטודנטים שותפים לחיים האקדמיים ופועלת לסייע להם ככל הניתן בכל תחומי החיים הסטודנטיאליים. רמות שביעות הרצון משירותי המזכירות של הפקולטה ומההוראה בה גבוהות מאוד, ובמישור החברתי, אגודת הסטודנטים למשפטים אחראית לחיי חברה ערים ועשירים של תלמידי הפקולטה, מפעילה מועדונים מקצועיים ומסייעת לסטודנטים למצוא דרכים לממן את לימודיהם.