check
תואר בוגר במשפטים - כללי | הפקולטה למשפטים

תואר בוגר במשפטים - כללי

הלימודים לתואר בוגר נמשכים שלוש וחצי שנים (7 סמסטרים). הלימודים מורכבים מלימודי חובה, מלימודי בחירה ומסמינריונים בתחומי המשפט השונים, לרבות משפט חוקתי, משפט פלילי, דיני חוזים, דיני נזיקין, דיני קניין, דיני משפחה ומשפט בינלאומי.

הרמה הגבוהה של המתקבלים לפקולטה מאפשרת לפקולטה להציע לתלמידים חופש רב ביותר בקביעת הרכב לימודיהם לתואר ולמעט בדרישה של מקצועות חובה. בהתאם, מקצועות החובה נלמדים בעיקר בשנה הראשונה, והחל מהשנה השנייה התלמידים יכולים לבחור את המקצועות שברצונם ללמוד כאשר הבחירה היא בחלקה מובנית (אשכולות) ובחלקה חופשית לחלוטין (בחירה מתוך המאגר הכולל של הקורסים המוצעים על ידי הפקולטה). 

הלימודים בפקולטה כוללים מרכיב בינתחומי בולט. בפרט, הפקולטה מציעה לסטודנטים שורה של קורסים מיוחדים שמכינים אותם לחשיבה המשלבת את לימודי המשפטים עם לימודים בתחומים קשורים כגון משפט ופילוסופיה, משפט וכלכלה, משפט וחברה, משפט וספרות ועוד. כמו כן, הפקולטה מעודדת את תלמידיה לשלב את לימודי המשפטים עם לימודים לתואר נוסף במדעי החברה והרוח. למעלה משליש מתלמידי הפקולטה לומדים לתואר ראשון במסגרת התכנית המשולבת לתואר דו-חוגי במשפטים ובחוג נוסף. תכנית הלימודים בפקולטה וסדרי המינהל בה מעניקים יתרונות מיוחדים ללומדים במסגרתה. 
 
תלמידים מצטיינים יכולים להתחיל לבחור גם במסלול מואץ המשלב לימודי תואר ראשון ותואר שני במשפטים ולהשלים את שני התארים בארבע שנים (סמסטר אחד אחרי לימודי התואר הראשון). לימודי התואר השני נועדו לאפשר לתלמידים להעמיק את השכלתם באחד משבעה תחומי התמחות (משפט ציבורי, משפט בינלאומי, משפט פלילי, משפט פרטי, משפט מסחרי ודיני תאגידים, קניין רוחני ומשפט עברי.
 
 
בנוסף הפקולטה מציעה לתלמידים במסגרת התואר הראשון שורה ארוכה של מסגרות להתנסות בעבודה קלינית (במרכז הקליני), בעבודה משפטית התנדבותית (מרכז "ברירה"), בעריכת כתבי עת משפטיים (משפטים וכתב העת הישראלי למשפט) ובסדנאות בתחומים שונים.