פרופ' טלי גל

טלי גל
פרופ'
טלי
גל
פרופסור חבר
מחזיקת הקתדרה לזכויות ילדים ונוער
מנהלת אקדמית, התכנית לזכויות ילדים ונוער, מרכז מינרבה לזכויות אדם
הפקולטה למשפטים והמכון לקרימינולוגיה

פרופסור טלי גל הינה חברת סגל בפקולטה למשפטים ובמכון לקרימינולוגיה באוניברסיטה העברית, וראש הקתדרה והתכנית לזכויות ילדים ונוער במרכז מינרבה לזכויות אדם. מחקריה הם אינטרדיסציפלינרים ועוסקים בצדק מאחה, חלופות להליך הפלילי, זכויות ילדים, משפט טיפולי ונפגעי עבירה. בשנים האחרונות מבצעת מחקרי הערכה לתכניות הטיה שונות בישראל, לרבות תכנית "הסדר מותנה" ובתי המשפט הקהילתיים. מחברת הספר Child Victims and Restorative Justice: A Needs-rights Model (אוקספורד 2011) ועורכת (יחד עם בנדטה פאדי-דוראמי) הספר International Perspectives and Empirical Findings on Child Participation (אוקספורד 2015). יחד עם פרופ' אורי ינאי ערכה את הספר "מפגיעה לאיחוי: צדק מאחה ושיח מאחה בישראל" (מאגנס, 2016). עד לשנת 2022 שימשה כחברת סגל בבית הספר לקרימינולוגיה באוניברסיטת חיפה, ואף עמדה בראשו החל מ 2018. פרופ' גל משמשת כעורכת-חברה בכתב העת הבינלאומי The International Journal of restorative Justice וחברה-מקימה בוועד המנהל של האגודה הישראלית לוויקטימולוגיה. טרם כניסתה לאקדמיה שימשה פרופ' גל כיועצת המשפטית של המועצה הלאומית לשלום הילד.

 

השכלה

Hebrew University of Jerusalem, Faculty of Law, LL.B. (Cum-Laude), 1995 

American University, Washington College of Law, LL.M. (GPA 4.0), 2000

The Australian National UniversityResearch School of Social Sciences, Ph. D (Law), 2006

 

פרסומים מייצגים

קובץ, ל. & גל, ט. (2024). בין משפט לטיפול - יישום עקרונות המשפט הטיפולי בדיונים פליליים בבית המשפט לנוער. חברה ורווחה: רבעון לעבודה סוציאליתמ"ד(2), 196-218.

Saban, L., Gal, T., Xu, J. W., Song, J. Y., Rapp, H., Evans, M., Lee, D., & Enright, R. (2024). Forgiveness Education in Conflicted Societies: The Lived Experiences of Arab and Jewish Fifth-Grade Children in Israel. Education Sciences14(12), Article 1300.

דנציג-רוזנברג, ה., & גל, ט. (2022). לצאת מהדלת המסתובבת: בתי משפט קהילתיים בישראל. In א. אלישע, ע. זליג, & א. תימור (Eds.), שיקום עוברי חוק: תיאוריה ויישום (pp. 171-205). המכללה האקדמית אשקלון.

Gal, T. (2021). Setting Standards for Child-Inclusive Restorative Justice. Family Court Review59(1), 144-160. 

Gal, T., & Dancig-Rosenberg, H. (2020). "i Am Starting to Believe in the Word 'Justice'": Lessons from an Ethnographic Study on Community Courts. American Journal of Comparative Law68(2), 376-411.

Gal, T. (2017). An ecological model of child and youth participation. Children and Youth Services Review79, 57-64. 

גל, ט. (2016). הפיתוח התאורטי של גישת הצדק המאחה - הקיים והחסר. In מפגיעה לאיחוי: צדק מאחה ושיח מאחה בישראל (קובץ בעריכת אורי ינאי וטלי גל) (pp. 3-27). מאגנס.

גל, ט. (2015). ילדים נפגעי עברה בישראל עשור לאחר "מהפכת זכויות הקורבן": בחינה דרך מודל צרכים-זכויות. עיוני משפטל"ו(3), 705-756.