
פרופסור טלי גל הינה חברת סגל בפקולטה למשפטים ובמכון לקרימינולוגיה באוניברסיטה העברית, וראש הקתדרה והתכנית לזכויות ילדים ונוער במרכז מינרבה לזכויות אדם. מחקריה הם אינטרדיסציפלינרים ועוסקים בצדק מאחה, חלופות להליך הפלילי, זכויות ילדים, משפט טיפולי ונפגעי עבירה. בשנים האחרונות מבצעת מחקרי הערכה לתכניות הטיה שונות בישראל, לרבות תכנית "הסדר מותנה" ובתי המשפט הקהילתיים. מחברת הספר Child Victims and Restorative Justice: A Needs-rights Model (אוקספורד 2011) ועורכת (יחד עם בנדטה פאדי-דוראמי) הספר International Perspectives and Empirical Findings on Child Participation (אוקספורד 2015). יחד עם פרופ' אורי ינאי ערכה את הספר "מפגיעה לאיחוי: צדק מאחה ושיח מאחה בישראל" (מאגנס, 2016). עד לשנת 2022 שימשה כחברת סגל בבית הספר לקרימינולוגיה באוניברסיטת חיפה, ואף עמדה בראשו החל מ 2018. פרופ' גל משמשת כעורכת-חברה בכתב העת הבינלאומי The International Journal of restorative Justice וחברה-מקימה בוועד המנהל של האגודה הישראלית לוויקטימולוגיה. טרם כניסתה לאקדמיה שימשה פרופ' גל כיועצת המשפטית של המועצה הלאומית לשלום הילד.
השכלה
Hebrew University of Jerusalem, Faculty of Law, LL.B. (Cum-Laude), 1995
American University, Washington College of Law, LL.M. (GPA 4.0), 2000
The Australian National University, Research School of Social Sciences, Ph. D (Law), 2006
פרסומים מייצגים
קובץ, ל. & גל, ט. (2024). בין משפט לטיפול - יישום עקרונות המשפט הטיפולי בדיונים פליליים בבית המשפט לנוער. חברה ורווחה: רבעון לעבודה סוציאלית, מ"ד(2), 196-218.
Saban, L., Gal, T., Xu, J. W., Song, J. Y., Rapp, H., Evans, M., Lee, D., & Enright, R. (2024). Forgiveness Education in Conflicted Societies: The Lived Experiences of Arab and Jewish Fifth-Grade Children in Israel. Education Sciences, 14(12), Article 1300.
דנציג-רוזנברג, ה., & גל, ט. (2022). לצאת מהדלת המסתובבת: בתי משפט קהילתיים בישראל. In א. אלישע, ע. זליג, & א. תימור (Eds.), שיקום עוברי חוק: תיאוריה ויישום (pp. 171-205). המכללה האקדמית אשקלון.
Gal, T. (2021). Setting Standards for Child-Inclusive Restorative Justice. Family Court Review, 59(1), 144-160.
Gal, T., & Dancig-Rosenberg, H. (2020). "i Am Starting to Believe in the Word 'Justice'": Lessons from an Ethnographic Study on Community Courts. American Journal of Comparative Law, 68(2), 376-411.
Gal, T. (2017). An ecological model of child and youth participation. Children and Youth Services Review, 79, 57-64.
גל, ט. (2016). הפיתוח התאורטי של גישת הצדק המאחה - הקיים והחסר. In מפגיעה לאיחוי: צדק מאחה ושיח מאחה בישראל (קובץ בעריכת אורי ינאי וטלי גל) (pp. 3-27). מאגנס.
גל, ט. (2015). ילדים נפגעי עברה בישראל עשור לאחר "מהפכת זכויות הקורבן": בחינה דרך מודל צרכים-זכויות. עיוני משפט, ל"ו(3), 705-756.