check
כתב העת משפטים | הפקולטה למשפטים

כתב העת משפטים

"משפטים" הוא כתב העת המשפטי הוותיק בישראל. כתב עת זה מתנהל במתכונת ייחודית המבדילה אותו משאר כתבי העת המשפטיים המתפרסמים בישראל. מייסדו של משפטים, נשיא בית המשפט העליון לשעבר פרופ' אהרן ברק, מימש את חזונו להקים כתב עת משפטי שינוהל בידי סטודנטים באותו אופן שבו מנוהלים כמה מכתבי העת המשפטיים המובילים בעולם. העורכים וחברי המערכת של כתב העת הם סטודנטים האחראים על כל היבטי המערכת, מההחלטה האקדמית אלו מאמרים ראויים לפרסום ועד להבאתם לדפוס. המערכת שואבת לתוכה סטודנטים מצטיינים שעולם המשפט מרתק אותם, ושרואים בעבודת המערכת אתגר אמיתי. מתכונת ייחודית זו היא היוצרת מערכת תוססת המשלבת רעננות מחשבתית וחדשנות לצד שמירה בלתי מתפשרת על הסטנדרטים הגבוהים שאפיינו את משפטים מיום היווסדו.

משפטים פורסם לראשונה באלול תשכ"ח, ומאז ראו אור עשרות כרכים שונים שפורסמו בהם מאמרים של אנשי אקדמיה ושל שופטים מלומדים לצד רשימותיהם של עורכי דין מנוסים ושל תלמידים יצירתיים. כתב העת משמש במה הן לאנשי משפט ותיקים, המובילים בתחומם ויוצקים את יסודותיו, והן לכותבים חדשים המביאים רוח רעננה ולעתים רעיונות מהפכניים - אל התחום שהם רואים כעתידם.

אלו לצד אלו מתפרסמים בכתב העת מאמרים המציגים ניתוח תיאורטי מעמיק וחדשני של סוגיות סבוכות לצד הערות פסיקה המנתחות ומבקרות פסקי דין שונים, הרצאות וביקורות על ספרים חדשים. כמו כן, מערכת משפטים יוזמת כנסים שנתיים בסוגיות משפטיות ייחודיות שבהם חוקרים מובילים מרצים על מאמריהם המתפרסמים בחוברת נושאית. 

 

אתר האינטרנט החדש של כתב העת משפטים

 

 

כתב העת משפטים נתמך על ידי משרד עורכי הדין ש' הורוביץ ושות'