check
מרכז מינרבה לזכויות האדם | הפקולטה למשפטים

מרכז מינרבה לזכויות האדם

מרכז מינרבה לזכויות האדם הינו המרכז האקדמי החשוב בישראל בתחום זכויות האדם, ומהמרכזים המובילים מסוגו בעולם. המרכז נחשב פורץ-דרך בקידומם של המחקר והחינוך הישראלי בתחום; בעידודו של שיח רציני, מושכל ומשמעותי בין האקדמיה, המדינה והחברה האזרחית; בהבאתם לישראל של גדולי החוקרים בתחומי זכויות האדם השונים; בפיתוחם של קורסים ותכניות לימוד רב-תחומיים ייחודיים המאפשרים לסטודנטים מצטיינים באוניברסיטה העברית ללמוד במשותף עם עמיתים ממוסדות מובילים אחרים בעולם; ובהכשרת דור צעיר של מובילי ומחוללי שינוי חברתי.

 

המרכז מעניק מלגות לתלמידי דוקטורט ופוסטדוקטורט, מציע מענקי מחקר לחוקרים מכל תחומי המחקר ומכל המוסדות להשכלה גבוהה במדינה, מרכז קבוצות מחקר, מקיים כנסים בינלאומיים, ימי עיון, סדנאות והשתלמויות במגוון רחב מאד של נושאים, ומופקד על עריכתו של ה- Israel Law Review, כתב עת בינלאומי מוביל בתחום זכויות אדם ומשפט בינלאומי וציבורי, המוצא לאור על ידי Cambridge University Press - מההוצאות לאור האקדמיות היוקרתיות בעולם.

 

לאחרונה המרכז אף השיק תכנית דוקטורט רב-תחומית בינלאומית ייחודית בזכויות אדם, המכונה Human Rights under Pressure, במשותף עם האוניברסיטה החופשית של ברלין. בתכנית זו, הראשונה מסוגה בישראל, משתתפים היום 20 דוקטורנטים ופוסטדוקטורנטים באוניברסיטה העברית, מדיסציפלינות מגוונות כגון משפטים, מדעי המדינה, יחסים בינלאומיים, סוציולוגיה, לימודי מגדר, לימודים אורבניים, עבודה סוציאלית ופילוסופיה.

 

אתר מרכז מינרבה