קטיה אסף-זכרוב הינה מרצה בכירה בפקולטה למשפטים ופורום אירופה באוניברסיטה העברית בירושלים. היא למדה תואר ראשון ושני באוניברסיטה העברית. את לימודי הדוקטורט קטיה עשתה באוניברסיטת מינכן כמלגאית של המכון מאקס פלאנק לתחרות וחדשנות.
כתיבתה של קטיה מתפרשת על תחומי משפט מגוונים, כגון פרסומת, סימני מסחר, פטנטים, חופש הביטוי, הסדרת התקשורת, לשון הרע והעדפה מתקנת. כתיבתה מנתחת בצורה ביקורתית את תרבות הצריכה, פטישיזם של מותגים ואידיאולוגיה קפיטליסטית. כל כתביה משלבים ניתוח משפטי עם תובנות מדיסציפלינות אחרות, כגון כלכלה, סוציולוגיה, פסיכולוגיה, פילוסופיה וסמיוטיקה. בנוסף, קטיה מתעניינת במשפט השוואתי, במיוחד בהשוואת השיטה האמריקאית עם השיטה הגרמנית תוך כדי חשיפת ההשפעות הפילוסופיות שעיצבו את שתיהן.
לאחרונה, מחקרה של קטיה החל להתרכז בשטחים עירוניים ציבוריים. יחד עם הצלם טים שנטגוקה היא מחפשת לחשוף את הנרטיבים השזורים בסביבה הויזואלית המשותפת שלנו ולבקר את ההסדרה המשפטית שלהם – למשל, הטיפול הלא אחיד בגרפיטי והמעמד המועדף של פרסומת מסחרית במרחב הציבורי. החזון שלהם הוא לפתח הקונצפט של עיר יותר אינקלוסיבית – עיר שתעניק לתושביה את הזכות לעצב מרחבים ציבוריים. כעת הם עובדים על ניסוי המיישם רעיון זה בדמותו של פרויקט שיאפשר לתושבי העיר להציג תכנים – טקסטים או תמונות כפי בחירתם – במרחב הציבורי.
השכלה
1996-2000 – תואר בוגר במשפטים, האוניברסיטה העברית
2000-2002 – תואר מוסמך במשפטים, האוניברסיטה העברית (בהצטיינות)
2003-2006 – תואר דוקטור למשפטים, אוניברסיטת מינכן, גרמניה (summa cum laude)
פרסומים מייצגים
Reading the Illegible: Can Law Understand Graffiti? (with Tim Schnetgöke), 53 Connecticut Law Review (forthcoming 2021)
The Importance of Being First: Economic and Non-economic Dimensions of Inventorship in US-American and German Law (with Lisa Herzog), The American Journal of Comparative Law (forthcoming 2021)
Work, Identity, and the Regulation of Markets: A Study of Trademark Law in the U.S. and Germany (with Lisa Herzog), 44 Law & Social Inquiry 1083 (2019)
Non-Traditional Trademarks as (Non-Traditional) Means of Cultural Control?, in Non-Traditional Marks and the (Risks of the) Expansion of Trademark Rights in Singapore (Irene Calboli & Martin Senflleben, eds.) Oxford University Press (2018)
Of Patents and Cobras: Changing the Incentive Structure of Patent Law, 35 Cardozo Arts & Entertainment Law Journal 1 (2017)
Buying Goods and Doing Good: Trademarks and Social Competition, 67 Alabama Law Review 100-139 (2016)
Capitalism against Freedom, 38 NYU Review of Law & Social Change 201 (2015)
Der Zauber der Marke, 2015 GRUR Int. 426 (2015)
Magical Thinking in Trademark Law, 37 Law & Social Inquiry 595 (2012)
Brand Fetishism, 43 Connecticut Law Review 83 (2010)
Der Markenschutz und seine kulturelle Bedeutung: Ein Vergleich des deutschen mit dem US-amerikanischen, 2009 GRUR Int. 1 (2009)
The Dilution of Culture and the Law of Trademarks, 49 IDEA 1 (2008)