check
הגשת מאמרים ויצירת קשר | הפקולטה למשפטים

הגשת מאמרים ויצירת קשר

 

הנחיות להגשת מאמרים

כותבים/ות המעוניינים/ות להגיש מאמר לפרסום בכתב העת ״חוקים״ מתבקשים/ות להעביר עותק של המאמר (בקובץ Word) לכתובת הדוא״ל: Hukim@mail.huji.ac.il.

המערכת מקבלת בברכה מאמרים אשר מוקדשים בעיקרם לניתוח וביקורת של הצעות חקיקה ושל חקיקה חדשה או קיימת; הצעה מנומקת של דברי חקיקה חדשים; או דיון בהליכי החקיקה עצמם, ובמקומה של החקיקה כחלק ממארג הרגולציה.

נשמח גם לקבל מאמרים במתכונת השונה מהמקובל בכתבי-עת אחרים (למשל מאמרים קצרים יותר), כל עוד אין בכך משום פגיעה בסטנדרטים האקדמיים הגבוהים ביותר. כמו כן, אנו מזמינים כותבים/ות מתחום המשפט ואף מדיסציפלינות רלוונטיות אחרות להגיש מאמרים לשיפוט בכתב העת.

בהגשת המאמר, יש לעמוד בהנחיות הטכניות הבאות:

  • היקף המאמר לא יעלה על 20,000 מילים (כולל הערות השוליים).
  • יש להקפיד בהערות השוליים על עמידה בכללי האזכור האחיד בכתיבה המשפטית (בהתאם לכללים העדכניים ביותר).
  • יש לצרף תקציר למאמר בעברית, שלא יעלה על 300 מילים.

לאחר קבלת המאמר במערכת, תישלח למחבר/ת הודעה בדבר אישור קבלתו והעברתו לשיפוט. הליך השיפוט בכתב העת ״חוקים״ נעשה בהתאם לסטנדרטים האקדמיים המקובלים, והוא כולל שיפוט פנימי על-ידי חברי המערכת ושיפוט חיצוני על-ידי קורא/ת אנונימי/ת (שיפוט עמיתים). לאחר סיום הליך השיפוט, תישלח למחבר/ת החלטה מנומקת בדבר פרסום או אי-פרסום המאמר, יחד עם הערות והארות לצורך עריכת תיקונים.

הגשת מאמר לשיפוט בכתב העת ״חוקים״ מהווה התחייבות מצד המחבר/ת לכך שהמאמר לא הוגש במקביל לשיפוט בכתבי עת אחרים ולא פורסם בפרסום מוקדם יותר בין בעברית ובין בשפות אחרות.